Uit de enquête van HOI Werkt komt naar voren dat meer dan de helft van de deelnemers de kwaliteit van Feel Fit Center ervaart als slecht tot zeer slecht. Veel ontevredenheid is er over de hoge tarieven, de onverwachte sluitingen, het beperkte aanbod van zwemlessen en de slechte communicatie. Op de oproep van HOI Werkt om te laten weten wat bezoekers vinden van het Feel Fit Center kwamen meer dan 170 uitgebreide reacties.
Onvoorspelbare sluitingen
Deelnemers aan de enquête geven aan dat het centrum regelmatig onverwacht gesloten is. Dit leidt tot frustratie, vooral omdat er vaak geen informatie wordt verstrekt over de sluitingen. Een deelnemer meldt: “Regelmatig sta ik voor een gesloten deur, zonder enige communicatie vooraf.” Ook worden door een tekort aan instructeurs zwemlessen geannuleerd of minder vaak aangeboden.
Verschillende deelnemers aan de enquête wijzen op meerdere prijsverhogingen voor abonnementen en toegang, terwijl ze tegelijkertijd minder diensten en lessen ontvangen. Ze gaan zwemmen in andere gemeentes, waar de zwemlessen goedkoper zijn. Verder wordt de hygiëne van de fitnessruimte en kleedkamers vaak als onvoldoende ervaren. Veel opmerkingen zijn er over het niet beantwoorden van e-mails en klachten.
Tevredenheid over begeleiding
Ruim een derde van de leden is tevreden over de begeleiding van de medewerkers. Uit de reacties komt naar voren dat veel mensen begrip hebben voor de medewerkers die in dienst zijn van het Feel Fit Center. Wel zien ze veel wisselingen bij het personeel. Een van de reacties geeft de conclusie van veel deelnemers weer: “Het ligt niet aan de medewerkers die er nu nog zijn, maar aan het (onzichtbare) management.“
Reactie HOI Werkt: actie noodzakelijk
HOI Werkt heeft de enquête uitgezet om de ervaringen van de bezoekers van het sportcentrum in kaart te brengen. “De uitkomsten tonen aan dat actie noodzakelijk is. Onze gemeente heeft 7 miljoen geïnvesteerd in een nieuw sportcentrum. Behalve aan deze kapitaallasten betalen we ook nog elk jaar € 15.000 als bijdrage aan de exploitatie. Dan mogen we ook kwaliteit verwachten,” zo licht HOI Werkt-raadslid Bart Elbers toe. “Eerder heb ik al vragen gesteld aan het college over de hoge tarieven. Het antwoord van het college dat de tarieven marktconform zijn, vinden we niet overtuigend. We laten het onderwerp zo snel mogelijk agenderen voor de commissie Samenleving. Feel Fit Center staat voor de uitdaging snel werk te maken van de verbeterpunten. Lukt dat niet, dan verwachten wij dat het college de juridische mogelijkheden benut om de exploitant hierop aan te spreken.”
Meer lezen? Kijk op:
https://hoiwerkt.nl/wp-content/uploads/241015-Samenvatting-enquete-Feel-Fit-Center.pdf
https://hoiwerkt.nl/wp-content/uploads/241021-Gegevens-enquete-Feel-Fit-Center.pdf